اوچا-برای-۱۲-میلیون-تن-در-افغانستان-کمک-کرده-است

دفتر سازمان ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) می‌گوید طی شش ماه برای ۱۲ میلیون نفر در افغانستان حداقل یک نوع کمک توزیع شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این دفتر می‌گوید که بین جنوری و جون سال جاری، برای ۱۲.۱ میلیون نفر در افغانستان حداقل یک نوع کمک بشردوستانه توزیع شده‌ است.

بر بنیاد گزارش این سازمان، ۷۹ درصد این افراد کمک‌های غذایی دریافت کرده‌اند.

 در گزارش این سازمان آمده است که پوشش امنیت غذایی ارقام پاسخ را افزایش می‌دهد؛ اما بر افراد که در طول سال برای اطمینان از برآورده شدن کافی نیازهای‌شان به کمک‌های متعدد نیاز دارند، سایه می‌اندازد.

این دفتر افزوده است، کمک‌ها تا ماه جون با ترکیبی از بودجه ۷۳۵ میلیون دالری جدید و وجوه منتقل‌شده از سال ۲۰۲۳ (۴۱۲.۵ میلیون دالر) ارایه شده است.

اوچا می‌گوید، ۲.۳ میلیارد دالر ۷۶ درصد از ۳.۰۶ میلیارد دالر مورد نیاز برای ارایه‌ی کمک‌های بشردوستانه در جون ۲۰۲۴ در دسترس نبود.

اوچا تصریح کرده است که در شرایط افزایش نیازهای بشردوستانه و افزایش هم‌زمان پیچیدگی‌های عملیاتی، توانایی جامعه‌ی بشردوستانه برای ادامه‌ی ماندن و ارائه‌ی کمک‌ها، مشروط به تأمین مالی انعطاف‌پذیر، سیستم‌های مالی توانمند، تضمین ایمنی امدادگران و پاسخ‌های اصولی بشردوستانه خواهد بود.

دفتر سازمان ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های بشردوستانه، می‌گوید که این شامل حصول اطمینان از این‌که زنان می‌توانند به کمک‌ها و خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و زنان کارمند بشردوستانه‌ی افغانستان می‌توانند به‌طور ایمن، معنادار و جامع در واکنش شرکت کنند.

پیش از این اوچا در گزارشی گفته بود که ۱۲.۴ میلیون نفر با ناامنی غذایی روبه‌رو هستند و ۴۸ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این اداره همچنان گفته است که سطح کمک‌ها در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال‌های گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که سیلاب‌های ماه می در افغانستان دست‌کم ۸۳ هزار تن را زیر تاثیر قرار داده است.

همچنان برنامه جهانی غذا (WFP) نهم جولای در گزارش خود هشدار داده است که تا ماه اکتوبر سال جاری میلادی ۱۲.۴ میلیون نفر در افغانستان با سطح بلند ناامنی غذایی روبه‌رو خواهند بود.

 این سازمان گفته است که با وجود چالش‌های جاری، افغانستان از لحاظ ناامنی غذایی در تناسب به گذشته نسبتاً در حالت خوبی قرار دارد و با این وجود در حال حاضر ۴ میلیون نفر از جمله ۳.۲ میلیون کودک زیر ۵ سال با سوءتغذیۀ شدید مواجه هستند.

در گزارش آمده است که WFP بخاطر فراهم ساختن کمک‌های اضطراری مواد خوراکی، تغذیه و دیگر سهولت‌های عاجل برای مردم نیازمند افغانستان در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱.۶ میلیارد دالر نیاز دارد.

برنامۀ جهانی غذا در این گزارش عامل بحران ناامنی غذایی را بی‌ثباتی اقتصادی دوامدار در افغانستان، تغییرات اقلیمی مانند سیلاب‌های ویرانگر اخیر و خشک سالی و بازگشت صدها هزار افغان از ایران و پاکستان به افغانستان عنوان کرده است.

 

 

 اوچا برای ۱۲ میلیون تن در افغانستان کمک کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد